Όταν το ’21 πήγε… κινηματογράφο

Μαντώ Μαυρογένους
Τετ, 25/03/2020 - 09:26

Η επέτειος του 1821 υπάρξε η αφορμή για τη δημιουργία πολλών ταινιών.

Κάθε χρόνο στις 25 Μαρτίου, η ελληνική τηλεόραση... γεμίζει φουστανέλες και οι περισσότερες από αυτές τις ταινίες επαναλαμβάνονται ξανά και ξανά. Το... καλύτερο είναι πως κάνουν κι αρκετά υψηλά νούμερα τηλεθέασης, αφού ο κόσμος θέλει να ανυψώσει κάπως το εθνικό του φρόνημα κι αυτές οι ταινίες του δίνουν την ευκαιρία να νιώσει λίγη... υπερηφάνεια ακόμα και σε δύσκολους καιρούς.

Εξυμνώντας τον ηρωισμό των αγωνιστών και με χαρακτηριστικά στοιχεία την επαναστατική ατμόσφαιρα, τις φουστανέλες και την cult αισθητική, οι παρακάτω ταινίες είναι οι πλέον χαρακτηριστικές.

Αι τελευταία ημέραι του Οδυσσέως Ανδρούτσου (1928)

Μία από τις πρώτες ταινίες του Ελληνικού Κινηματογράφου και η πρώτη με θέμα την Επανάσταση του 1821. Σκηνοθέτης της ταινίας ήταν ο Δημήτρης Καμινάκης και πρωταγωνιστές διάφοροι ερασιτέχνες ηθοποιοί της Θεσσαλονίκης: Μαίρη Τσικούδη, Ελένη Καρύκη, Μαρίκα Βύτου, Αντζουλίνα Ποζέλλι, Μιχαήλ Μάσιος, Γ. Σαββόγλου και Σαραβάκος. Το σενάριο βασίστηκε στις αφηγήσεις του φιλέλληνα Εδουάρδου Τρελώνυ (Edward John Trelawny) και αφορούσε στη ζωή και το τραγικό τέλος του Οδυσσέα Ανδρούτσου.

Το Λάβαρο του ’21 (1929)

Στις 22 Απριλίου 1929, τη μέρα που η «Αστέρω» έκανε πρεμιέρα στο «Σπλέντιτ», στο «Ιντεάλ» ξεκινούσε η προβολή ακόμη μιας ελληνι­κής ταινίας. Ήταν η «25 Μαρ­τίου 1821», παραγωγή της «Γκρικ Φιλμ» του Κώστα Λελούδα, ο οποίος μήνες νωρίτερα προϊδέαζε για μια ταινία «τελεία και αξία των ταινιών του Χόλυγουντ», «που θ’ αποδώση εις το Έθνος μας δόξα και τιμή» και θα έδειχνε στους ξένους «πώς απεκτήσαμεν την ελευθερίαν μας, ώστε και να προκύψη απ’ αυτής της απόψεως ωφέλεια διά το έθνος μας».

Εξάλλου, οι διαφημιστικές αγγελίες υπογράμμιζαν ότι το έργο αποτελούσε «πιστή απεικόνιση» της επανάστασης του 1821, γυρισμένο «στα ιστορικά το­πεία των αγώνων του Έθνους» κι ότι η κυβέρνηση είχε διαθέσει «όλα τα άγια κειμήλια του αγώνος». Μεταξύ άλλων παρουσιάζονταν επί της οθόνης: τα βασανιστήρια, το παιδομάζωμα, το χαράτσι, τα κρυφά σχολειά, ο απαγχονισμός του πατριάρχη Γρηγορίου Ε΄, ο Ρήγας Φεραίος, ο Κολοκοτρώνης, ο Παπαφλέσσας, ο Υψηλάντης, ο Αγραφιώτης, ο γέρο-Δήμος, ο Διάκος, ο Μπότσαρης, ο Καραϊσκάκης, ο Ανδρούτσος, η Φιλική Εταιρία, η ηρωίδα Βάσσω κ.ά.

Τους βασικούς ρόλους ερμηνεύουν ο Μάνος Κατράκης (στην πρώτη του κινηματογραφική εμφάνιση) και η Λέα Λελούδα, Δημήτρης Μπατής, Γιώργος Μούγιος, Νίκος Γεωργαλάς, Παύλος Καταπώδης, Λ. Δαδιανός, Παναγιώτης Παπαδόπουλος και Μπουλάνος.

Εξόρμησις (1945)

Πρόκειται για μια από τις πιο σπάνιες ταινίες του Ελληνικού Κινηματογράφου. Σκηνοθέτης ήταν ο Γιάννης Χριστοδούλου και το σενάριο έγραψε ο Γιώργος Τζαβέλλας, που προτίμησε να μην αναγραφεί το όνομά του στους τίτλους αρχής. Η ταινία ήταν μια σύντομη αναπαράσταση της ελληνικής ιστορίας από το 1821 μέχρι το 1944 και είχε ως πρωταγωνιστή τον Κώστα Μπαλαδήμα (αδερφός της Κικής Πέρση).

Video

Ζάλογγο το Κάστρο της Λευτεριάς (1959)

Σε σκηνοθεσία Στέλιου Τατασόπουλου και σενάριο Θεόδωρου Τέμπου, η ταινία πραγματεύεται την ηρωική μάχη των Σουλιωτών εναντίον του Αλή-Πασά με αρχηγούς τον Φώτο Τζαβέλλα και τον Κόγκα Δράκο. Οι ηρωικοί Σουλιώτες έχουν καταφέρει να απωθήσουν το ασκέρι του Αλή-Πασά κι ο γενναίος Μαλάμος Δράκος στέλνει τη μητέρα του να ζητήσει το χέρι της Μάρως, ανιψιάς της καπετάνισσας Τζαβέλαινας. Το απάτητο Σούλι καταλαμβάνεται μετά από προδοσία του Πήλιου Γούση. Οι Σουλιώτισσες, προκειμένου να μην πέσουν στα χέρια των Τουρκαλβανών ρίχνονται στον γκρεμό του Ζαλόγγου χορεύοντας, με τα μωρά τους. Οι άντρες αποδεκατίζονται και ο καλόγερος Σαμουήλ ανατινάζει το Κούγκι, παίρνοντας μαζί του στο θάνατο και πολλούς εχθρούς. Στην ταινία πρωταγωνιστούν ο Τζαβάλας Καρούσος, Ανδρέας Ζησιμάτος, η Νίνα Σγουρίδου, ο Βύρων Πάλλης, ο Δήμος Σταρένιος,ο Λάκης Σκέλλας, ο Γιάννης Σπαρίδης, ο Νίκος Φέρμας,ο Κώστας Μπαλαδήμας, ο Δημήτρης Βουδούρης, η Έλλη Ξανθάκη ,η Παμφίλη Σαντοριναίου, κ.ά. Τη μουσική της ταινίας είχε επιμεληθεί ο Μανος Χατζιδάκης.

Video

Μπουμπουλίνα (1959)

Ήταν το 1959, όταν η Φάρος Φιλμ παρουσίασε τη ζωή και το έργο μιας μεγάλης γυναίκας της ελληνικής επανάστασης, της Λασκαρίνας Μπουμπουλίνας. Με την Ειρήνη Παπά να καθηλώνει στον ομώνυμο ρόλο, οι Ανδρέας Μπάρκουλης, Διονύσης Παπαγιαννόπουλος ήταν μερικοί ακόμη από τους ηθοποιούς που συμμετείχαν. Την σκηνοθεσία υπέγραφε ο Κώστας Ανδρίτσος, ενώ το σενάριο οι Νέστορας Μάτσας και Κώστας Ασημακόπουλος. Η ταινία προβλήθηκε την σεζόν 1959-1960, έκοψε 37.675 εισιτήρια και κατέλαβε την 21η θέση ανάμεσα σε 52 ταινίες.
 

Video

Η λίμνη των στεναγμών (1959)

Η μία από τις δύο ταινίες που γυρίστηκαν το 1959 με θέμα τον Αλή Πασά και την κυρά-Φροσύνη. Το σενάριο ήταν εμπνευσμένο από το ποίημα του Αριστοτέλη Βαλαωρίτη «Κυρά Φροσύνη» για τη σχέση του γιου του Αλή Πασά Μουχτάρ με την Ελληνίδα Ευφροσύνη (κυρά-Φροσύνη). Η κυρα-Φροσύνη είναι παντρεμένη και έχει δύο παιδιά. Ξέροντας ότι θα τιμωρηθεί γι' αυτή τη σχέση, φυγαδεύει τα παιδιά της στον πατέρα τους και μένει με την πιστή βάγια της στα Ιωάννινα. Πράγματι, η γυναίκα του Μουχτάρ διατάζει τη σύλληψή της, με αποτέλεσμα να βρεθεί στο παλάτι, όπου ο Αλή Πασάς την βλέπει και την ερωτεύεται. Όταν η κυρα-Φροσύνη αποκρούει τον έρωτά του αυτός διατάζει να την πνίξουν στην λίμνη των Ιωαννίνων. Σκηνοθέτης ο Γρηγόρης Γρηγορίου και συνθέτης ο Τάκης Μωράκης. Πρωταγωνιστούν η Ειρήνη Παπά, ο Ανδρέας Μπάρκουλης και ο Τζαβαλάς Καρούσος, ενώ σε πρώτη εμφάνιση η Μιράντα Κουνελάκη.

Ο Αλή πασάς και η κυρά Φροσύνη (1959)

Ακόμη μία ιστορική ταινία όπου πρωταγωνίστησε ο Μιχάλης Νικολινάκος (Μουχτάρ). Στο ρόλο του Αλή Πασά ο αγαπημένος κωμικός Διονύσης Παπαγιαννόπουλος και στο ρόλο της κυρα-Φροσύνης η Γκέλυ Μαυροπούλου. Στην καρέκλα του σκηνοθέτη ο δημοφιλής ηθοποιός Στέφανος Στρατηγός.

Video

Οι υπερήφανοι (1962)

Μετά την Επανάσταση του 1821, ο Λιάκος ερωτεύεται τη Φωτεινή, την αδερφή του Παναγή Νοταρά, ενώ ο Παναγής ερωτεύεται την αδερφή του Λιάκου. Ο Γιάννης Βόγλης παίζει τον Λιάκο Μπουρνόβα, ο οποίος λίγο πριν την Επανάσταση του ’21, αποφασίζει να παντρευτεί την αγαπημένη του Φωτεινή. Είναι η πρώτη κινηματογραφική εμφάνιση της Αλεξάνδρας Λαδικού (Β’ Μις Ελλάς 1953). Ο Ανδρέας Λαμπρινός έγραψε και σκηνοθέτησε την ταινία. Η ταινία έκοψε 16.563 εισιτήρια και ήρθε 37η ανάμεσα στις 68 ταινίες της χρονιάς.

Video

Η Έξοδος του Μεσολογγίου (1965)

Οι τελευταίες μέρες της ιστορικής πολιορκίας του Μεσολογγίου. Η ταινία απεικονίζει ανάγλυφα την όλη κατάσταση που επικρατούσε στην πόλη, μετά την πολύμηνη πολιορκία των Τούρκων, και αφηγείται τη θαρραλέα προσπάθεια των υπερασπιστών της οι οποίοι επιχειρούν την ηρωική και απελπισμένη έξοδο. Παίζουν ο Μάνος Κατράκης, η Δάφνη Σκούρα, ο Τζαβαλάς Καρούσος και η Ίλυα Λιβυκού. Πρόκειται για τη μοναδική σκηνοθετική δουλειά του Δημήτρη Δούκα.

Video

Καλάβρυτα 1821 (1970)

Ακόμη μία ταινία που βασίστηκε στο θεατρικό έργο του Σπυρίδωνος Περεσιάδη «Εσμέ, Η Τουρκοπούλα». Η ιστορία εκτυλίσσεται στο Μωριά, παραμονές της Επανάστασης του 1821. Ο Λάμπρος, γιος του φλογερού αγωνιστή Στράτου Κανάκη, ο οποίος με τα πύρινα λόγια του ξεσηκώνει τους Έλληνες ενάντια στον τούρκο κατακτητή, είναι ερωτευμένος με την τουρκοπούλα Αϊσέ, την κόρη του πασά των Καλαβρύτων. Οι δύο νέοι αντιμετωπίζουν από κοινού την άρνηση των γονιών τους και ξεπερνούν τις αντινομίες της καταγωγής και της θρησκείας τους, καθώς η Αϊσέ βαπτίζεται χριστιανή και μάλιστα παίρνει το όνομα Ελευθερία. Αυτή τη φορά το ρόλο της Εσμέ (Αϊσέ στην ταινία) υποδύεται η Άννα Ιασωνίδου και το ρόλο του Έλληνα αντάρτη (Λάμπρος στην ταινία) ο Παύλος Λιάρος. Συμμετέχει και ο Σπύρος Παππάς, σύζυγος της Άννας Ιασωνίδου.

Video

Ο Αστραπόγιαννος (1970)

Μία από τις δημοφιλέστερες ταινίες της δεκαετίας του ’70, που έκοψε συνολικά 391.874 εισιτήρια. Ένας ξακουστός αρματολός, ο Γιάννος, αναγκάζεται να βγει στο βουνό και να γίνει κλέφτης. Μετά την απελευθέρωση επιστρέφει στο χωριό του, όπου το όνομά του, Αστραπόγιαννος, έχει γίνει θρύλος και τα κατορθώματά του τραγούδια. Βλέποντας όμως ότι ο τσιφλικάς της περιοχής, ο Κωνσταντής Βελούσης, έχει πάρει τη θέση του Τούρκου Αγά και ότι καταπιέζει εξίσου τους συγχωριανούς του, δεν διστάζει να συγκρουστεί μαζί του. Σε μια αναμέτρηση, σκοτώνει τον γιο του τσιφλικά και η συνάντησή του με έναν παλιό του φίλο, τον Φώτο, σηματοδοτεί τις επιδρομές κατά των κοτζαμπάσηδων, αλλά μετά από προδοσία, πέφτει στην παγίδα των χωροφυλάκων. Ο Νίκος Κούρκουλος έγραψε ιστορία στο ρόλο του ξακουστού αρματολού Αστραπόγιαννου και βραβεύτηκε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Σκηνοθέτης ήταν ο Νίκος Τζήμας, ενώ τη μουσική έγραψε ο Μίμης Πλέσσας.

Video

Βαβυλωνία (1970)

Κινηματογραφική μεταφορά του πασίγνωστου θεατρικού έργου του Δημητρίου Βυζαντίου, το οποίο γράφτηκε στα χρόνια που ακολούθησαν την Επανάσταση του 1821 (και μαζί με το έργο "Ο Υπάλληλος" του Χουρμούζη αποτελούν τα θεμέλια του νεοελληνικού θεάτρου), έχει ως θέμα τις ζώσες ντοπιολαλιές που κάθε περιοχή του ελλαδικού χώρου ανέπτυξε κατά τα βυζαντινά και μεταβυζαντινά χρόνια. Έτσι, λοιπόν, στην πρωτεύουσα του νεοσύστατου κράτους, το Ναύπλιο, σε μια ταβέρνα διασκεδάζει μια παρέα ανδρών από διάφορα μέρη της Ελλάδος. Ανάμεσά τους βρίσκονται ένας Χιώτης, ένας Αρβανίτης, ένας λόγιος, ένας Μωραΐτης κι ένας Κρητικός, ο Μανωλιός, που είναι ερωτευμένος με τη Γαρουφαλιά, την όμορφη κόρη του Μπαστιά. Πάνω στο γλέντι ξεσπά ένας καβγάς –για τα μάτια της Γαρουφαλιάς– και ο Αρβανίτης λαβώνει τον Μανωλιό στο χέρι. Ο επτανήσιος αστυνόμος Γεώργιος Φάντες προσπαθεί να διαλευκάνει αν το όλο επεισόδιο ήταν εκ προμελέτης ή κατόπιν ατυχήματος. Επειδή δεν καταλαβαίνει τίποτα απ’ ό,τι του λένε, διατάζει να συλληφθούν όλοι και να οδηγηθούν στη φυλακή, απ’ όπου και απελευθερώνονται μόλις γίνεται κατανοητή η αιτία του επεισοδίου.

Video

Η μεγάλη στιγμή του ’21: Παπαφλέσσας (1971)

Ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ έχει συνδεθεί με την εν λόγω ταινία του 1971, συμπαραγωγής Τζέιμς Πάρις και Φίνος Φιλμ, σκηνοθεσίας Ερρίκου Ανδρέου και σε σενάριο Πάνου Κοντέλη. Ο ηθοποιός υποδυόταν το Γρηγόριο Δικαίο, «Παπαφλέσσα», μία από τις επιφανέστερες προσωπικότητες της Ελληνικής Επανάστασης του 1821. Η κήρυξη της Επανάστασης στο Μοριά, η νίκη επί του Δράμαλη στα Δερβενάκια και ο θάνατός του στο Μανιάκι το 1825, πολεμώντας τις ορδές του Αιγύπτιου Ιμπραήμ, τίθενται στο επίκεντρο. Η ταινία, που απέσπασε τις καλύτερες κριτικές στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης το 1971, κόστισε 12.000.000 δραχμές και θεωρείται μία από τις μεγαλύτερες υπερπαραγωγές του ελληνικού κινηματογράφου προσεγγίζοντας αντίστοιχες αμερικανικές.

Μαντώ Μαυρογένους (1971)

Ο Κώστας Καραγιάννης σκηνοθέτησε και υπέγραψε το σενάριο με τον Νίκο Καμπάνη της ταινίας «Μαντώ Μαυρογένους». Η Τζένη Καρέζη, στον ομώνυμο ρόλο, και ο Πέτρος Φυσσούν, σε εκείνον του πρίγκιπα Δημήτριου Υψηλάντη, πρωταγωνιστούσαν με την πλοκή του έργου να αφορά στη Μαντώ Μαυρογένους, όπου αρκετά χρόνια μετά την επανάσταση και την ενεργό δράση της, αναθυμάται την ζωή της. Παρά τις αντιρρήσεις της μητέρας της, πρόσφερε την προίκα της για να στηρίξει οικονομικά την επανάσταση, ενώ θυμόταν ακόμα τον έρωτά της με τον πρίγκιπα Υψηλάντη και τις δολοπλοκίες των εχθρών τους.

Video

Ελευθερία ή θάνατος (1972)

Πρόκειται για ελεύθερη διασκευή του ποιήματος του Αριστοτέλη Βαλαωρίτη «Αστραπόγιαννος» (εναλλακτικός τίτλος της ταινίας «Λαμπέτης ο γιός του Αστραπόγιαννου»). Στο ρόλο του Λαμπέτη ο Κυριάκος Δανίκας και του αφηγητή ο Γιώργος Τζώρτζης. Αυτή είναι η μοναδική μεγάλου μήκους ταινία του Πάριδος Χατζηκυριάκου.

Σουλιώτες (1972)

Ελεύθερη απόδοση του τιμημένου με το Κρατικό Βραβείο Λογοτεχνίας μυθιστορήματος του ποιητή και πεζογράφου Μιχάλη Περάνθη. Πρόκειται για μία ιστορική-πολεμική ταινία σε παραγωγή Τζέιμς Πάρις και σε σκηνοθεσία Δημήτρη Παπακωνσταντή. Το σενάριο γράφτηκε από τον Πάνο Κοντέλη, το οποίο βασίστηκε στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Μιχάλη Περάνθη, ενώ στους πρωταγωνιστικούς ρόλους βρέθηκαν οι Χρήστος Πολίτης και Κάτια Δανδουλάκη. Η ιστορία αναφερόταν στη στιγμή που οι Σουλιώτες πληροφορούνταν ότι ο Αλή Πασάς ετοιμάζεται να τους επιτεθεί και να πατήσει το Σούλι. Ο Φώτος Τζαβέλας, όμως, και τα παλικάρια του, έτοιμοι να υπερασπιστούν την ελευθερία τους, δεν ανέχτηκαν να πέσουν στα χέρια των Τούρκων ζωντανοί.

Πρωταγωνιστούν ο Χρήστος Πολίτης και η Κάτια Δανδουλάκη, σε μία από τις έξι ταινίες που έπαιξαν μαζί τη δεκαετία του ‘70. Σκηνοθέτης ο Δημήτρης Παπακωνσταντής και παραγωγός ο Τζέιμς Πάρις.

Video

Η δίκη των δικαστών (1974)

Λίγα χρόνια μετά την Επανάσταση του 1821, το νεοσύστατο ελληνικό κράτος προσήγαγε σε δίκη τον Θεόδωρο Κολοκοτρώνη και τον Γεώργιο Πλαπούτα, με την κατηγορία της εσχάτης προδοσίας. Ο Αθανάσιος Πολυζωίδης, εκδότης της εφημερίδας «ΑΠΟΛΛΩΝ», εχθρός του Καποδίστρια και του Κολοκοτρώνη, αναγκάζεται να καταφύγει στην Ύδρα για να αποφύγει τη σύλληψη του. Έπειτα από τη δολοφονία του Καποδίστρια επιστρέφει στο Ναύπλιο και διορίζεται Πρόεδρος του Εγκληματικού Δικαστηρίου…Μετά τη σύλληψη του Κολοκοτρώνη και του Πλαπούτα, με εντολή της Αντιβασιλείας, το δικαστήριο, με πρόεδρο τον Πολυζωίδη, καλείται να τους δικάσει με την κατηγορία της Εσχάτης Προδοσίας…Όμως κατά τη διάρκεια της διαδικασίας η κατηγορία αποδεικνύεται ανεπαρκής.
Οι μάρτυρες λένε ψέματα, ο Επίτροπος Επικρατείας είναι προκλητικός και το κατηγορητήριο του ελλειπές. Οι επεμβάσεις της Αντιβασιλείας απροκάλυπτες…Έτσι ο Πολυζωίδης δε δέχεται να υπογράψει την καταδίκη των στρατηγών… Η Αντιβασιλεία χρησιμοποιεί όλα τα μέσα…Τελικά οδηγείται δια της βίας στην Ύδρα, όπου εκφωνείται η καταδικαστική απόφαση… Αλλά δε φτάνει μόνον αυτό. Κατηγορούν τον Πολυζωίδη για απάθεια , τον φυλακίζουν και τον δικάζουν… Όμως η απολογία του είναι συντριπτική…Το ακροατήριο ζητωκραυγάζει και ο Πολυζωίδης μαζί με τον συγκατηγορούμενο του Γεώργιο Τερτσέτη αθωώνονται… Οι στρατηγοί παίρνουν χάρη και αποφυλακίζονται… Η ταινία αποτελεί την τελευταία συνεργασία του Νίκου Κούρκουλου με την Finos Film. Στο ρόλο του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη ο Μάνος Κατράκης και του Ιωάννη Καποδίστρια ο Δημήτρης Μυράτ. Σκηνοθέτης ο Πάνος Γλυκοφρύδης και συνθέτης ο Χρήστος Λεοντής.

Video

Μπάυρον, η μπαλάντα ενός δαιμονισμένου (1992)

Στις αρχές του 1824 ο ποιητής George Gordon Byron εισέρχεται με τη συνοδεία του στο Μεσολόγγι, συνεπαρμένος από το ρομαντικό ιδεώδες της επανάστασης και την έλξη του θανάτου. Αυτό που συναντάει είναι η πραγματικότητα της κακουχίας και της εξαθλίωσης. Μια Ελλάδα ταπεινή χωρίς το φως της, άσχημη. Του απονέμεται ο βαθμός του στρατηγού του ελληνικού στρατού, όμως γύρω του υπάρχουν λίγοι έλληνες άτακτοι και ξένοι μισθοφόροι, τους οποίους πληρώνει ο ίδιος. Η ημέρα της μεγαλειώδους μάχης στην οποία θα δοξαστεί με νίκη ή θάνατο δεν έρχεται ποτέ και αντί αυτής διαρκώς παλεύει με τους δικούς του δαίμονες. Στην άκρη των ταξιδιών του στην Ευρώπη, το Μεσολόγγι, το όραμα του Μπάιρον, η λυτρωτική προσωπική κορύφωση σε έναν λαμπερό τόπο φθείρεται αντι-ηρωικά και αυτό που τελικά τον οδηγεί στον θάνατο είναι το αδύναμο σώμα και η ταλαιπωρημένη υγεία του.

Video

Ο Θεός αγαπάει το χαβιάρι (2012)

Η αγάπη του Γιάννη Σμαραγδή για την ελληνική ιστορία είναι γνωστή. Η ιστορία του πειρατή, πλούσιου εμπόρου κι εθνικού ευεργέτη Ιωάννη Βαρβάκη, έτσι όπως τη διηγούνται το 1825 ένας πιστός σύντροφός του σε μια παρέα παιδιών κι ένας διπλωμάτης στον διευθυντή του λοιμοκαθαρτηρίου Ζακύνθου.Το διεθνές καστ περιλαμβάνει από τον John Cleese (Monty Python) μέχρι την Catherine Deneuve. Η παγκόσμια πρεμιέρα έγινε τον Σεπτέμβριο του 2012, στο 37ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Τορόντο, αποσπώντας πολύ καλές κριτικές.