Αυλαία για το Φεστιβάλ Ολυμπίας

22ο Διεθνές Φεστιβάλ Ολυμπίας
Κυρ, 08/12/2019 - 19:32

Αυλαία  έριξε  το βράδυ του Σαββάτου το  διαγωνιστικό μέρος του Διεθνούς Φεστιβάλ Ολυμπίας Κινηματογράφου για Παιδιά και Νέους με την απονομή στους νικητές των επιμέρους κατηγοριών στο συνδριακό κέντρο της Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας, στον Πύργο.

Για πρώτη φορά στην ιστορία του τέσσερις γυναίκες απέσπασαν τα τέσσερα μεγάλα βραβεία της διοργάνωσης -μεγάλου μήκους μυθοπλασίας, μεγάλου μήκους ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσίας και σεναρίου.

Το μεγάλο βραβείο της καλύτερης ταινίας μεγάλου μήκους κέρδισε η Ινδή Rima Das με την ταινία “Η Μπουλμπουλ μπορεί να τραγουδήσει”. Η σκηνοθέτιδα που είχε μεγάλες διακρίσεις και με την ταινία της “Village Rockstars” και πάλι στο Φεστιβάλ Ολυμπίας, έστρεψε την κάμερά της στην φτωχή οικογένεια της Μπουλμπούλ, παρακολουθώντας με ρεαλισμό τη σκληρή  καθημερινότητά της στην ινδική αγροτική επαρχία, και τολμώντας να καταπιαστεί με ένα θέμα ταμπού στην Ινδία: την ομοφυλοφιλία ενός αγοριού, αλλά και το ξύπνημα του ερωτισμού στην εφηβεία που στην ταινία πυροδοτεί ακραίες αντιδράσεις από πλευράς σχολείου, οικογένειας και τοπικής κοινωνίας οδηγώντας σε ένα τραγικό γεγονός… Για την ερμηνεία της στην ταινία η νεαρή Αρνάλι Ντας απέσπασε  το βραβείο καλύτερης γυναικείας ερμηνείας.

Η γαλλική ταινία «Ντανιέλ» της Μαριν Ατλάν απέσπασε το βραβείο σκηνοθεσίας. Η ταινία καταγράφει το πρώτο ερωτικό σκίρτημα του 10χρονου Ντανιέλ, ο οποίος αναστατώνεται όταν πιάνει την όμορφη Μαρτέ να γδύνεται στα αποδυτήρια. Ο μικρός Τεό Πολγκάρ βραβεύτηκε για την λεπτών αποχρώσεων ερμηνεία του.

Η ταινία «Κομμώσεις Ρόμι» (Ολλανδία-Γερμανία) της Μίσα Καμπ κέρδισε το βραβείο σεναρίου. Σύμφωνα με θεατές και κριτικούς η ταινία συγκλόνισε δείχνοντας τη μικρή Ρόμι να έρχεται αντιμέτωπη με το αλτσχάιμερ της αγαπημένης  γιαγιάς της.

Η Μάγια Νιούελ από την Αυστραλία κέρδισε το βραβείο καλύτερου μεγάλου μήκους ντοκιμαντέρ για το φιλμ «Τρέχει στο αίμα μου». Εδώ ο ήρωας ένας μικρός, προικισμένο  Αβορίγινας, αποτυγχάνει στο σχολείο και ο κλοιός της Πρόνοιας και της αστυνομίας στενεύει διαρκώς γύρω του. Η ταινία ουσιαστικά μιλά για μια γενιά που έχει στερηθεί την κουλτούρα, την πατρίδα και την γλώσσα της.

Σημειώνεται πως γυναίκες ήταν και οι δύο νικήτριες του φετινού 2ου Olympia Creative Ideas Pitching Lab: Η Ερωφίλη  Μωραϊτη (για την ιδέα της «Το μυρμηγκάκι») που απέσπασε το βραβείο του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, και η Άρτεμις Αναστασιάδου για το πρότζεκ της «Το Βανκούβερ».

Video

Στον επίλογο ο καλλιτεχνικός διευθυντής του φεστιβάλ Δημήτρης Σπύρου, ανέφερε πως σύμφωνα με πρόχειρους υπολογισμούς, τις μέρες του φεστιβάλ, οι θεατές αλλά και όσοι συμμετείχαν στα εργαστήρια της διοργάνωσης ξεπέρασαν τους 30.000, ενώ στο μεγαλύτερο πολυεθνικό εργαστήρι διεθνώς, το Mythos Project συμμετείχαν έφηβοι από 19 χώρες του κόσμου. Ο Δημήτρης Σπύρου ευχαρίστησε τους συντελεστές των ταινιών που συμμετείχαν στο φετινό φεστιβάλ, τον κόσμο που γέμισε ασφυκτικά τις αίθουσες, τους εκπαιδευτές στα εργαστήρια, τις τοπικές αρχές, την πολιτεία αλλά και τους εκπαιδευτικούς  και τους εθελοντές. Εξέφρασε την ικανοποίηση του για τη μεγάλη επιτυχία και αναβάθμιση του φετινού Pitching Lab, που ενθαρρύνει στην πράξη την ανάπτυξη και στην Ελλάδα του παιδικού και νεανικού κινηματογράφου, και μίλησε με θέρμη για την υποδοχή του Φεστιβάλ στη Ζάκυνθο, όπου το Φεστιβάλ Ολυμπίας ταξίδεψε για πρώτη φορά φέτος». Ο Δημήτρης Σπύρου, δίνοντας το λόγο στο νέο πρόεδρο της Οργανωτικής Επιτροπής του Φεστιβάλ και Αντιπεριφερειάρχη Ηλείας Βασίλη Γιαννόπουλο, δήλωσε: «Είμαι ικανοποιημένος με το ρυθμό που προχωράει το θέμα του ΑΣΟ, της νέας στέγης του Φεστιβάλ». 

Κλείνοντας τη βραδιά ο κύριος Γιαννόπουλος είπε πως τις μέρες που πέρασαν «είχα την ευκαιρία να κατανοήσω την αξία αυτού του Φεστιβάλ όχι μόνο για την Ελλάδα αλλά και διεθνώς. Υπήρξε μια ξεχωριστή εμπειρία και ευχάριστη έκπληξη.  Το φεστιβάλ Ολυμπίας είναι ο, τι πιο υγιές έχουμε να παρουσιάσουμε ως τοπική κοινωνία. Έχει αγγίξει κορυφή και πρέπει να το εκτινάξουμε. Σας περιμένω στο 23ο Φεστιβάλ με μια έκπληξη».

Νωρίτερα υπογράφτηκε σύμφωνο συνεργασίας μεταξύ του Φεστιβάλ και του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής.