Δημήτρης Δεγαΐτης: Το παιδικό θεατρόφιλο κοινό είναι το πιο απαιτητικό

Δημήτρης Δεγαΐτης
Παρ, 08/11/2019 - 10:10

Ο Δημήτρης Δεγαΐτης είναι ένας πολυτάλαντος καλλιτέχνης, ο οποίος μετρά ήδη 22 χρόνια στο χώρο του θεάτρου, με πολλές και επιτυχημένες παραστάσεις ως ηθοποιός και σκηνοθέτης.

Πέρυσι, απολαύσαμε στην Πάτρα τη σκηνοθετική του δουλειά στο «φάντασμα του Κάντερβιλ», που παρουσίασε η παιδική σκηνή του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, στο θέατρο «Απόλλων». Φέτος, συνεργάζεται με την Παιδική Σκηνή του θεάτρου Επίκεντρο+ σκηνοθετώντας την παράσταση «Η Ροδή και το χρυσό βεργί». Πρόκειται για τη διασκευή του λαϊκού ηπειρώτικου παραμυθιού που υπογράφει η Άνδρη Θεοδότου.

Δημήτρης Δεγαΐτης
Έχοντας το ρόλο του συντονιστή στη συνεδρίαση των «δώδεκα ενόρκων» που παίζεται για 6ο χρόνο στο θέατρο «Αλκμήνη»

 

Πόσο «παραμυθένιο» ή δύσκολο είναι να ζείτε (σ)το θέατρο;

Είχα την τύχη να γεννηθώ μέσα στο θέατρο. Ο πατέρας μου ο Γιάννης Δεγαΐτης ήταν από τους βασικούς ηθοποιούς του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν από το ’61 μέχρι και το 2000. Εγώ γεννήθηκα το ’72, όποτε έζησα από πολύ νωρίς τη μαγεία του θεάτρου. Δεν θα ξεχάσω πότε τις νύχτες που καθόμουν στις κερκίδες της Επιδαύρου ως παιδί και κοιτούσα τον έναστρο ουρανό και άκουγα Αριστοφάνη, Αισχύλο, Ευριπίδη… με μουσικές Λεοντή, Χατζιδάκι, Χρήστου, Θεοδωράκη… Αυτές ήταν μαγικές στιγμές. Το θέατρο φαντάζει παραμυθένιο… κρύβει μέσα του, χαρές, λύπες… απογοητεύσεις… επιτυχίες. Διαδικασία χρονοβόρα που απαιτεί πολύ δουλεία, οργάνωση αλλά και ευελιξία.

Στην εποχή της γρήγορης πληροφορίας και της ταχύτητας, που τα παιδιά «ασχολούνται» με κινητά και τάμπλετ, υπάρχει «χώρος» για θέατρο;

Πάντα υπάρχει χώρος για θέατρο. Είναι ζωντανός οργανισμός, μεγεθύνονται όλα εκεί μπροστά στα μάτια σου, κινούνται, αν απλώσεις το χέρι σου, τα αγγίζεις και αύτη είναι μια μεγάλη διαφορά από τον «ψεύτικο» κόσμο της τεχνολογίας που μας κατακλύζει. Μια θεατρική παράσταση οφείλει να σε ταξιδέψει, να σε ταρακουνήσει, να βγάλει συναίσθημα, να είναι αληθινή.

Επίκεντρο
«Η Ροδή και το χρυσό βεργί» από την Παιδική Σκηνή του θεάτρου Επίκεντρο+

 

Σκηνοθετείτε παιδικές παραστάσεις. Πώς αντιμετωπίζετε τα παιδιά ως θεατές;

Από τα πρώτα μου βήματα στο χώρο του παιδικού θεάτρου η αντιμετώπισή μου δεν έχει αλλάξει. Θεωρώ πως το παιδικό θεατρόφιλο κοινό είναι το πιο απαιτητικό. Εάν κάτι δεν του αρέσει, θα στο πει ευθέως χωρίς δεύτερες σκέψεις. Γι’ αυτό προσπαθώ πάντα μέσω της καλής συνεργασίας με τους συντελεστές και τους ηθοποιούς μου, να τους επισημαίνω πως μόνο εάν σεβαστούμε τη δουλειά μας και την πιστέψουμε, θα μας σεβαστεί και αυτή.

Έχετε μια ιδιαίτερη σχέση με την Πάτρα. Πώς είναι η συνεργασία σας με την Παιδική Σκηνή του θεάτρου Επίκεντρο+ και γενικά με τους νέους ηθοποιούς;

Το κοινό της Πάτρας με γνώρισε με το «Φάντασμα του Κάντερβιλ» του Όσκαρ Ουάιλντ που παιζόταν στο Δη.Πε.Θε. πέρσι και το οποίο απέσπασε πολύ καλές κριτικές. Με το θέατρο Επίκεντρο η συνεργασία μου αυτή ήταν άψογη από κάθε πλευρά. Φαίνεται πως οι άνθρωποί του, έχουν μεράκι και αγάπη γι’ αυτό που κάνουν. Πολύ σημαντικό στις μέρες μας. Όσο για τους νέους ηθοποιούς που συνεργάστηκα, έχω να πω ότι διαθέτουν όλα τα εφόδια για να προχωρήσουν, εργαστήκαν με ζήλο και προθυμία για το καλύτερο αποτέλεσμα και τους ευχαριστώ θερμά.

Πώς καταφέρνετε να δημιουργείτε τόσο έντονες εικόνες χωρίς τη χρήση σκηνικών;

Κάθε φόρα που ξεκινάω μια δουλειά, προσπαθώ να σκέφτομαι όσο πιο απλά γίνεται. Η αλήθεια είναι ότι καθαριστικό ρόλο κάθε φορά παίζει η διασκευή του κειμένου. Και έχω την τύχη όλα αυτά τα χρόνια να είναι δίπλα μου η Άνδρη Θεοδότου που μαζί ψάχνουμε τρόπους και λύσεις που θα το προσεγγίσουμε. Πολλές φορές το ίδιο το κείμενο σε οδηγεί ώστε να δημιουργήσεις έντονες εικόνες. Άλλωστε μου αρέσει να εξάπτω την φαντασία των παιδιών.

Τι θα απαντούσατε στο δίλημμα: Ηθοποιός ή σκηνοθέτης;

Δεν πιστεύω πως είναι δίλημμα, είναι δύο διαφορετικές ιδιότητες που η μία συμπληρώνει την άλλην.

 

Η παιδική θεατρική παράσταση «Η Ροδή και το Χρυσό Βεργί» (έως τέλος Νοεμβρίου) σε σκηνοθεσία Δημήτρη Δεγαϊτη κάθε Κυριακή στις 12 το μεσημέρι στο Επίκεντρο+.

Πληροφορίες - κρατήσεις: 2610 46 10 50