Κώστας Καραμανλής: Τι είπε για την υπογειοποίηση

Κώστας Καραμανλής

Για τη σπουδαιότητα της σύνδεσης του λιμανιού της Πάτρας με έναν σύγχρονο σιδηρόδρομο, μίλησε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, κατά τη διάρκεια ραδιοφωνικής συνέντευξης που παραχώρησε στο ραδιοφωνικό σταθμό «ΣΚΑΪ Πάτρας 89,4» και την εκπομπή «Δελτίο Τύπου» με το δημοσιογράφο Δημήτρη Τριανταφυλλόπουλο.

Μίλησε για το σύγχρονο τρένο στην Πάτρα και την Αχαΐα, την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πατρών – Πύργου, το Φράγμα Πείρου – Παραπείρου, την Αγία Σοφιά και τα ελληνοτουρκικά.

Υπογειοποίηση στο… 50%

«Όταν αναλάβαμε στο υπουργείο, έπρεπε σε σύντομο χρονικό διάστημα να ενημερώσουμε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και να τους παρουσιάσουμε μια λύση, η οποία στην ουσία δεν θα ακύρωνε τον Προαστιακό, αλλά δεν θα έκοβε και την πόλη της Πάτρας στα δύο», ανάφερε και πρόσθεσε ότι «αντί για υπογειοποίηση 11 χλμ. – η οποία δεν θα τύγχανε χρηματοδότησης – παρουσιάσαμε μια πρόταση για υπογειοποίηση περίπου 5,2 χλμ».

Σχετικά με τα χρονοδιαγράμματα ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι η διαδικασία δημοπράτησης του έργου χρειάζεται να γίνει το αργότερο μέχρι το τέλος του 2021.

Ο προαστιακός θα συνεχίσει να λειτουργεί, θα διατηρηθούν οι οκτώ υφιστάμενες στάσεις και παράλληλα θα προστεθεί μια επιπλέον, στο νέο λιμάνι, θα διατηρηθεί η διασύνδεση με τον Πύργο, ενώ, καταργούνται όλες οι υφιστάμενες ισόπεδες διαβάσεις και αντικαθίστανται με ανισόπεδες.

Το πιο σημαντικό, συμπλήρωσε, είναι πως απελευθερώνεται για τους πολίτες της Πάτρας μια περιοχή περίπου 70 στρεμμάτων για αναπλάσεις ώστε να πάρει μια άλλη μορφή ο βαρύς αστικός ιστός της πόλης.

Σε ό,τι αφορά τις επαφές με τη Δημοτική Αρχή της Πάτρας, ο κ. Καραμανλής είπε: «Είμαι στην διάθεση του Δημάρχου, με τον οποίο έχω συναντηθεί κι άλλη φορά, να κάτσουμε στο τραπέζι και να δούμε ποιες είναι οι λύσεις που υπάρχουν.

Είναι ένα δύσκολο έργο που δεν θα γίνει από την μια ημέρα στην άλλη. Θέλω να είμαι ξεκάθαρος. Δεν μου αρέσει να δίνω υποσχέσεις και να λέω πράγματα που δεν γίνονται. Και καλό είναι από την στιγμή που υπάρχει μια καταρχήν συμφωνία για αυτό το ζήτημα να προχωρήσουμε μπροστά, να αφήσουμε την πολιτική αντιπαράθεση και επιτέλους να ξεκινήσει αυτό το έργο».

Οδικός Άξονας Πάτρα–Πύργος

Σε ό,τι αφορά τον οδικό άξονα Πατρών – Πύργου είπε ότι οι διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή βρίσκονται σε πολύ καλό σημείο και μέχρι το τέλος του χρόνου αναμένεται να έχουμε πάρει όλες τις απαραίτητες εγκρίσεις για να ξεκινήσει αυτό το έργο. Μέχρι να ξεκινήσει, όμως, τόνισε πως θα γίνουν στοχευμένες παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας, ύψους 30 εκατομμυρίων ευρώ.

Φράγμα Πείρου Παραπείρου

Για το φράγμα Πείρου- Παραπείρου ο κ. Καραμανλής ανάφερε ότι είναι απαραίτητη η σύσταση ενός φορέα διαχείρισης και λειτουργίας του έργου, ο οποίος θα αναλάβει την παρακολούθηση και συντήρηση των κατασκευών. «Το Υπουργείο συνέταξε σχέδιο καταστατικού για την ίδρυση της Ανώνυμης Εταιρείας Διαχείρισης Έργων Πείρου – Παραπείρου Αχαΐας, το οποίο όμως ο Δήμος Πάτρας δεν δέχτηκε.

Για την ώρα, για να προχωρήσουμε, έχει οριστεί ως προσωρινός Φορέας Διαχείρισης και Λειτουργίας του συνολικού έργου, η Ειδική Υπηρεσία Δημοσίων Έργων Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδος και Ιονίων Νήσων.

Το αμέσως προσεχές διάστημα, πάντα σε συνεννόηση με τους τοπικούς άρχοντες, θα προκηρυχθεί η σύμβαση Ύδρευση Πάτρας από τους ποταμούς Πείρο και Παραπείρο – δίκτυα υδροδότησης υπολοίπων οικισμών Ν. Αχαΐας, στην οποία περιλαμβάνεται η πρόβλεψη για τη λειτουργία του φράγματος προσωρινά για 5 χρόνια», τόνισε.

«Είναι κρίμα όταν ένα έργο είναι έτοιμο να τσακωνόμαστε οι πολιτικοί για τον φορέα διαχείρισης και το έργο αυτό να μην αξιοποιείται. Ας αφήσουμε τις ιδεοληψίες μας κι ας δούμε πρακτικά τι γίνεται στην Ευρώπη, σε όλες τις προηγμένες χώρες», κατέληξε.