Με αφετηρία την πλατεία Γεωργίου

Τρένο: Κινητοποίηση με αίτημα την υπογειοποίηση

υπογειοποίηση

Πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Δημαρχείο σύσκεψη του Δημάρχου Πατρέων, Κώστα Πελετίδη, με τους εκπροσώπους της Συντονιστικής Επιτροπής των Συλλόγων του Αρκτικού Διαμερίσματος.

Στη σύσκεψη αποφασίστηκε η πραγματοποίηση κινητοποίησης, με αίτημα την υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής, την συνέχιση λειτουργίας του Προαστιακού και την διαμόρφωση Γραμμικού Πάρκου.

Η κινητοποίηση θα γίνει την ερχόμενη Κυριακή 5 Ιουλίου, με συγκέντρωση στις 9.00 το πρωί στην πλατεία Γεωργίου και πορεία έως τον Σιδηροδρομικό Σταθμό του Ρίου.

Υπενθυμίζεται ότι ο δήμος τάσσεται υπέρ της υπογειοποίησης της σιδηροδρομικής γραμμής από το Ρίο έως τον Αγ. Ανδρέα, με τη δημιουργία γραμμικού πάρκου στην επιφάνεια.

Από την άλλη πλευρά, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών χαρακτηρίζει «φαραωνικό» σχέδιο την υπογειοποίηση όλης της γραμμής και αντιπροτείνει μερική υπογειοποίηση σε έκταση περίπου 2 χιλιομέτρων.

«Καλούμε για μία ακόμα φορά την Κυβέρνηση να προχωρήσει άμεσα σε όλα εκείνα τα μέτρα που απαιτούνται, για να υλοποιηθεί ο σχεδιασμός της υπογειοποίησης. Αίτημα δίκαιο και σύσσωμου του πατραϊκού λαού. Με βάση τους σχεδιασμούς, σήμερα το τρένο θα έπρεπε να είναι σε λειτουργία και όχι να βρίσκεται ακόμα στο Κιάτο. Η ευθύνη της καθυστέρησης είναι όλη δική τους και όχι δική μας που διεκδικούμε το δίκιο της πόλης και του λαού της.

Είμαστε, στον Άγιο Βασίλειο, όπου υλοποιείται η υπογειοποίηση σε 600 μέτρα και στο Ρίο σε 400 μέτρα. Η υπογειοποίηση στα 1.000 μέτρα θα στοιχίσει 13,2 εκατομμύρια ευρώ. Το επιπλέον κόστος σε σύγκριση με την επιφανειακή διέλευση είναι λιγότερο από 10 εκατομμύρια ευρώ» είχε αναφέρει σε πρόσφατη συνέντευξη Τύπου ο κ. Πελετίδης προσθέτοντας: «Η διαδρομή μέχρι την Κανελλοπούλου δεν έχει σημαντικές εδαφολογικές διαφορές από το Ρίο και τον Άγιο Βασίλη. Αναδεικνύεται ότι το επιχείρημα του υψηλού κόστους, του «φαραωνικού» έργου, δεν έχει καμία απολύτως βάση.

Τονίζουμε και πάλι, ότι σωστά το τρένο πέρασε με ακριβό τούνελ 3 χιλιομέτρων και όχι με cut and cover κάτω από το Αίγιο, από την Κοινότητα Μελισσίου στο Κιάτο, από δεκάδες πόλεις και χωριά.

Μιλάνε για μελέτη κόστους – οφέλους μόνο για το Ρίο έως την Πάτρα, όταν από την Ειδομένη έως το Ρίο δαπανήθηκαν δισεκατομμύρια ευρώ, χωρίς να υπάρχει πουθενά επίγεια διέλευση μέσα από κέντρα πόλεων και χωριών.

Το δίκιο είναι με το μέρος μας, η Κυβέρνηση οφείλει να υλοποιήσει ένα έργο που θα καθορίσει σε σημαντικό βαθμό τη ζωή της πόλης για εκατοντάδες χρόνια».